Contribuabilii stabiliti in Romania, care importa si achizitioneaza bunuri sau servicii din alt stat membru al Uniunii Europene, pot sa solicite rambursarea taxei pe valoarea adaugata platita in acel stat.
Persoanele platitoare de impozite, stabilite in Romania, care importa si achizitioneaza bunuri/servicii din alt stat membru al Uniunii Europene, pot sa beneficieze de rambursarea TVA platita in statul respectiv.
Normele de aplicare a Codului Fiscal mai stabilesc ca bunurile si serviciile pentru care se poate solicita rambursarea TVA sunt:
- combustibil;
- inchiriere de mijloace de transport ;
- cheltuieli legate de mijloace de transport;
- taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;
- cheltuieli de deplasare, de exemplu cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;
- cazare;
- servicii de catering si restaurant;
- acces la targuri si expozitii;
- cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;
- alte bunuri livrate si servicii prestate.
Pentru a obtine rambursarea TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa adreseze o cerere de rambursare, pe cale electronica, statului membru respectiv, pe care o inainteaza organului fiscal competent din tara noastra, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de acesta, potrivit normelor de aplicare a Codului Fiscal. Organul fiscal competent de la noi va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare completata corespunzator.
Aceasta cerere este reprezentata de formularul 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”
Pentru detalii puteti contacta:
S.C. ALKA MANAGEMENT PARTNER SRL
jud.Arges, loc.Pitesti, b-dul Petrochimistilor;
tel: 0722 711 546